Angående det senaste våldet mot SD och SDU | Sverigedemokraterna i Jönköping

Angående det senaste våldet mot SD och SDU

Så har det återigen hänt. I natt fick vår SDU ordförande Kevin Ekholm två stenar inkastade i sin lägenhet. Detta är den sjunde incidenten mot oss på en och en halv månad. Som ordförande blir man bestört när detta sker mot ens partikamrater.  Vi är som en familj och självklart blir man både arg och upprörd när sådant här sker mot de som står en nära. Vi i Sverigedemokraterna är inte ett jättestort parti vilket medför att vi är så pass sammansvetsade så vi blir till en familj.

Kevin är en oerhört begåvad och trevlig 19-åring med stort politiskt intresse vilket det finns få av i hans ålder. Att våldsvänstern så fegt går på en 19-åring kan inte vara annat än tecken på feghet och desperation. Länge har de försökt att med odemokratiska medel sätta stopp för oss men till vilken framgång? SD sitter idag i Sveriges riksdag vi har dubblat oss tre val i rad samt att vi är Sveriges snabbast växande parti. SDU skall under april månad ta steget och bilda ett eget distrikt i Jönköpings län där Kevin är tilltänkt som ordförande. Det glädjer oss oerhört i moderpartiet att också ungdomsförbundet nu tar detta steg.

Men detta steg glädjer tydligen inte alla, att den demokratiska ordningen inte skall stå som norm i Jönköping visar våldsvänstern med all tydlighet på med sina fega attacker. Men vi tänker inte backa vi kommer att fortsätta vi kommer växa var så säkra mina vänner. SDU kommer att måla om ungdomspolitiken i Jönköping och Kevin kommer att gå en lysande framtid till mötes det är jag övertygad om.

Jag vill avsluta med de bevingade orden:
”Framtidens fascister kommer att kalla sig antifascister”
– Winston Churchill

Jonas Grahn
Ordförande SD Södra Vätterbygden.