EU-politiker | Sverigedemokraterna i Jönköping

EU-politiker

Till höger i bild har vi Peter Lundgren, från Gnosjö.

Peter Lundgren är en 56-årig lastbilschaufför från Småland, som snart gjort en mandatperiod i Bryssel. Utöver alla de frågor som man som parlamentsledamot hanterar har han haft ett särskilt fokus på transportfrågor, då svenska åkerier är hårt drabbade av den orättfärdiga konkurrens de möter på landets vägar. Peter har också jobbat intensivt med att bygga Sverigedemokraternas relationer runt om i Europa och möjliggjort partiets förflyttning till partigruppen Europeiska konservativa och reformister, ECR, i Europaparlamentet.

Övriga från vänster ser vi som först ett välkänt ansikte, vår eminente partiledare Jimmie Åkesson.

Han är förvisso inte EU-delegat men är som partiledare högsta ansvarige för vår politik.

Som tvåa från vänster ser vi Charlie Weimers

Charlie Weimers är 36 år gammal och har en lång bakgrund inom borgerligheten. Där ansågs han vara en av de ledande konservativa rösterna, och under hans ledning lämnade Kristdemokratiska Ungdomsförbundet socialliberala hållningar i många frågor och kom att bli ett förbund som utmanade multikulturalism, genusideologi och slapphänt kriminalpolitik. Charlie kommer från Hammarö i Värmland, där han också har varit kommunalråd. Just nu arbetar han som politiskt sakkunnig i ECR, den konservativa och reformistiska gruppen i Europaparlamentet, som är Sverigedemokraternas partigrupp i Bryssel.

Som trea från vänster ser vi Jessica Stegrud

Jessica Stegrud är 48 år, uppvuxen på Gotland men bor sedan drygt tjugo år tillbaka i Skåne. Hon har hela sitt yrkesliv arbetat som ekonom i olika befattningar, då framför allt inom energibranschen där hon bland annat har arbetat med prognoser, investeringskalkyler och lönsamhetsanalyser. Jessica har alltid haft ett brinnande samhällsengagemang, och har de senaste åren – tack vare sitt stora intresse för politik och skrivande – byggt upp ett politiskt nätverk och en plattform på sociala medier. Hon beskriver sig själv som “yttrandefrihetsvurmare” och anser att betydelsefulla beslut skall fattas på saklig grund och föregås av gedigna konsekvensanalyser.

Charlie och Jessica har en längre tid samarbetat med SD, och har nu fått chansen att bedriva den politik vi vill få fram på högsta nivå i Europa.

Vår EU-politik kan du läsa mera om här:  VÅR EU-POLITIK