Insändare till JP som ej fick publiceras… | Sverigedemokraterna i Jönköping

Insändare till JP som ej fick publiceras…

Älska Sverige

Självklart kan man tycka att det moderna Sverige är på fel väg. Och många tycker det. Men det gäller nog inte Dan Sylvebo. Efter att ha analyserat förslaget till SD:s nya principprogram uppmanade han i JP så här: ”Därför måste alla som älskar det moderna Sverige våga stå upp och ta debatten med SD”. Den uppmaningen hörsammas nog främst av den politiska eliten.

Följande uppmaning vill jag skicka till alla andra: ”Alla som älskar det Sverige som håller på att försvinna måste våga stå upp och ta debatten med Dan Sylvebo och sju av riksdagspartierna.”

Saken är den att vi hade nog inte haft den internationellt sett exempellösa omformningen av Sverige om det hade funnits mer debatt, diskussion och dialog.

SD:s nya principprogram är bra eftersom det speglar den politik som SD bedriver och de åsikter som dominerar i partiet nu. Programmet är tydligare och kommer förhoppningsvis att minska missförstånd och fördomar mot SD.

Välkommna i debatten och till partiet!

-Strix