Kommunfullmäktige 2012-02-23 | Sverigedemokraterna i Jönköping

Kommunfullmäktige 2012-02-23

I torsdags hölls det kommunfullmäktigesammanträde i Jönköping. Under fullmäktigesammanträdet presenterade vi en ny motion om byte av sistercity ort. Vår motion om lärarnas arbetssituation och rättssäkerhet vid våldsamma situationer, som vi lade in i juni, kom upp vid det mötet. Vi anser oss relativt nöjda med att vi har påverkat kommunen med denna motion. Kommunen kommer bl.a. att gå igenom samtliga dokument rörande rättssäkerheten i skolorna och sammanställa detta till ett dokument som skall ges till kommunfullmäktige samt lärarnas kännedom. Alltså har Sverigedemokraterna påverkat kommunen i denna fråga vilket vi är relativt nöjda med.

Invandringsfrågan kom också upp detta möte, där kommunen skall ta emot 250 invandrare per år samt ordna 60 nya lägenheter i ett Jönköping som skriker av bostadsbrist och ungdomar inte kan få in en fot på arbetsmarknaden. Dessutom väntas ytterligare 132 anhörighetsinvandrare, en produkt av miljöpartiets och alliansens oheliga överenskommelse i Sveriges riksdag.

Vi försökte göra det väldigt lätt och berätta var Sverigedemokraterna står i denna fråga. Vi berättade bl.a. att vi enbart kan tänkas ta emot flyktingar som uppfyller flyktingstatus inom Genèvekonventionen, vilket rör sig omkring 4000 personer per år i hela landet i motsats till de 105 000 som kom hit förra året. Vi ville också påvisa att med Sverigedemokratisk politik kan vi rädda fler människor i världen än vad vi gör med massinvandringen idag. Man skall veta att 99% av de riktiga flyktingarna finns i de direkta närområdet. Man skall inte vara så naiv och tro att de som inte ens har råd med vatten och bröd för dagen har råd att ta ett flygplan och komma till Sverige. Vi påvisade klart och tydligt vilken politik som är den mest humana, att ta emot 250 invandrare till Jönköping 2012 eller rädda 12.5 miljoner barn ifrån att dö i kolera för samma peng. Jag tror knappast att man behöver ha godkänt i matematik A för att se var pengarna gör mest nytta.

I övrigt vill jag önska er en väldigt härlig vår som har omfamnat oss alla med sin ljusa och varma famn.

Se debatten i de tre filmerna nedan. Se dem i ordning.

httpvh://www.youtube.com/watch?v=nAL4m4hA7i4

httpvh://www.youtube.com/watch?v=8qrAIfw4ZlM