Medlemsmöte i juletid. | Sverigedemokraterna i Jönköping

Medlemsmöte i juletid.

Igår träffades 36 glada sverigedemokrater på årets sista medlemsmöte. Det känns verkligen att vi har medvind nu. Vi slår medlemsrekord på nationell nivå och på kommunnivå.Dagen bjöd på hög stämning och flera nya medlemmar anslöt sig till vår politiska referensgrupp.

Mötet hade flera intressanta punkter. Efter att Staffan Eklöf hälsat alla välkomna berättade Kristina Winberg om SD-kvinnor,om de drivande personerna och arbetet. Sedan visade hon en liten video om hedersvåld.

Därefter fick vi lyssna på vår gäst ifrån Riksdagen, Thoralf Alfsson, riksdagsman och vår man i skatteutskottet. Avståndet mellan Jönköping och rikets högsta församling kändes kortare än någonsin. Vi fick höra många aspekter av livet som riksdagsman, hur arbetet går till och hur bemötandet hade gått från kallt till tydliga bevis på att många riksdagsmän i andra partier delar värderingar med våra Sverigedemokratiska riksdagsmän. Tack Thoralf!

Innan vi gick till dukat julbord stängde Jonas Grahn mötet med några ord om våra framgångar och om kommande händelser.

Slutligen anordnades ett lotteri där hela behållningen gick till SDU, för deras verksamhet.

Kom du ochså nästa gång. Förändring, framåt, tillsammans!