Nationaldagsfirande | Sverigedemokraterna i Jönköping

Nationaldagsfirande

Vi var närmare ett tjugotal  förväntansfulla och glada Sverigedemokrater som denna dagen begav oss till Mullsjö för att där fira dagen och bjuda Mullsjöborna på bakelse och dela ut vårt senaste nummer av SD-kuriren. Stämningen i Mullsjö var god och många Mullsjöbor fick en kopp kaffe med bakelse dagen till ära. Många var nyfikna på vår politik och fick svar på diverse frågor. Vi passade samtidigt på att täcka in en stor del av Mullsjö med utdelning av senaste SD-kuriren. Eftersom Mullsjö är den enda kommunen i länet där vi inte fick något mandat så känns det viktigt att vi visar oss medborgarna i denna kommun.

Vi fick tacka alla medlemmar samt Mullsjöbor som gjorde denna dagen möjlig. Vid femsnåret var det dags att rulla mot Falköping och fortsätta firandet med SD-Skaraborg. Skaraborgarna hade verkligen stått i och anordnat festligheter så som tipspromenad, show, grillning.

Och sällan känns väl Sverige så svensk som när man står med nygrillad köttbit på en sommaräng med fiolens musik.

Runt nittio sverigevänner hade samlats denna dag och stämningen var på topp.

Glädjande var också att tipspromenaden vanns av en Jönköpingsbo!