Överenskommelsen mellan Jönköpings kommun och muslimska föreningen | Sverigedemokraterna i Jönköping

Överenskommelsen mellan Jönköpings kommun och muslimska föreningen

Under de senaste dagarna har överenskommelsen mellan Jönköpings kommun och muslimska föreningen fått stort medialt utrymme. SD Jönköping har vid ett par tillfällen skarpt kritiserat denna överenskommelse men har mött massivt motstånd ifrån 7-klövern. I budgeten som lades för 2012 står bland annat i vår budget ”Riv upp överenskommelsen mellan de muslimska föreningarna och kommunen angående speciella regler för muslimska barn i våra skolor. ”Vi reserverade oss samtidigt i denna fråga under budgetmötet så vi har inget ansvar i denna överenskommelse. Vi ser nu positivt på den anmälan som gjorts mot utbildningsnämnden och hoppas på att denna överenskommelse kommer att skrotas. Blir så inte fallet kommer vi självklart att ta tag i denna debatt ännu en gång. Så det enda parti som kan stå med ryggen fri i denna infekterade fråga är just vi Sverigedemokrater, de andra får nu ta sitt ansvar för den politik de bedriver.