SD-kvinnors årsmöte 2012 | Sverigedemokraterna i Jönköping

SD-kvinnors årsmöte 2012

Vår tid är nu…………………………………………

Vilken fantastisk och trevlig helg vi har haft, började med inregistrering vid tolv tiden på lördagen för att öppna mötet vid ett. Vi var ett femtiotal entusiastiska kvinnor som hade samlats för att diskutera, fatta beslut och lyssna på föreläsare.

Dagordningen godkändes och det blev dags att välja ny styrelse. Carina Herrstedt blev omvald till ordförande med motiveringen gott ledarskap, stor kunskap och drivande. Övriga i styrelsen blev Therese Borg, Hanna Wigh, Janita Kirchberg, Paula Bieler.

Suppleanter blev jag själv och Cassandra Sundin, man tackar för förtroendet!

Mötet löpte på snabbt och bra så valberedningen hade nog gjort ett bra jobb. Så var det då dags att anta SD-kvinnors nya stadgar, och med lite justeringar så antogs även dessa.

Föreläsare för dagen var av en mycket duktig kvinna som inledde med vår nya kampanjfilm om hedersvåld, vi fick höra om hennes erfarenheter och upplevelse som muslim och hur det var att växa upp under påtryckningar och hot. Man blev starkt berörd och kände att vi i SD-kvinnor verkligen vill lyfta upp detta problem som växer i vårt land.

Mötet avslutades runt fyra tiden då blev det fria aktiviteter, en del passade på att försätta diskussionen, medan andra valda att basta eller bara ta det lugnt. Klockan sju var det dags att inta en god tre rätters middag som var alldeles förträfflig. Det var ett härligt och glatt gäng kvinnor ifrån hela Sverige som kacklade och lärde känna varandra.

Så kom två trubadurer och då började det spritta i jag tror alla SD-kvinnors ben, det dansades och skattades till sista tonen.

Söndagen inleddes med ett tal ifrån vår alldeles excellente partiordförare Jimmie Åkesson, han informerade oss om riksdagsarbetet och vår fantastiska framtid vi har att jobba för. Han var glad över att vi på mindre en ett år har tredubblat medlemsantalet i SD-kvinnor.

Vi har nu delat in SD-kvinnor i tre regioner syd, mellersta och norra, där Jönköpings län tillhör region syd. Vi träffades i olika konferensrum för att diskutera regionens fortsatta arbete framåt.

Vi avrundade mötet med en gemensam fika för att sedan bege oss hemåt.

Ett stort tack till Janita Kirchberg som hållit i allt som var runt detta arrangemang.

På vägen hem smålog man och kände att nu har vi laddat batterierna och var riktigt taggade.

KVINNOR KAN!

Av Kristina Winberg, nyvald suppleant i SD-kvinnor