SDU kongress i Jönköping! | Sverigedemokraterna i Jönköping

SDU kongress i Jönköping!

SDU börjar marschen

På lördagen var det så äntligen dags för SDU:s stora kongress i Jönköping. Jag och Kristina Winberg närvarade vid kongressen och fick stifta bekantskap med många entusiastiska ungdomar. Det var runt ett hundratal SDU:are som närvarade på kongressen. Vi samlades vid vandrarhemmet på A6 för en marsch upp till Jönköpings hotell och konferens. Det blev en relativt lugn marsch även om banditvänstern hade samlats i ett hundratal för att förstöra,vilket de inte kom någon vart med tack vare en ypperlig polisinsats. Extremvänstern hade brutit loss gatsten som de tänkt använda mot oss men polisen agerade snabbt.

De försökte också bryta sig ut från avspärrningarna men ett 20-tal poliser kunde efter lite tumult få läget under kontroll. Vi anlände sedan till vår destination och kunde hålla mötet, där valdes den nya styrelsen och vi fick höra på inbjudna gäster från Danmark, Belgien, Österrike samt Italien. Det kändes väldigt kul att Europa börjar ta det riktiga klivet emot mångkultur. Björn Söder samt Erik Almqvist gästade oss från Sveriges riksdag och höll några trevliga tal. Ett bombhot ringdes in men den gubben gick vi inte på utan fortsatte mötet i lugn och ro.

Det känns rätt konstigt att de som står och skriker om demokrati (våldsvänstern) själva saknar varenda tillstymmelse av demokratiska principer. Men de förstår nog inte bättre stackarna. Kan med glädje berätta att den 24/9 kommer SDU att bilda en lokal förening i Jönköping. Kommer självklart att återkomma med mer info. Under tiden värdesätt lilla landet lagom!

Besök även SDU:s hemsida

Björn Söder talar på konferensen