Vänstersväng utan att blinka… | Sverigedemokraterna i Jönköping

Vänstersväng utan att blinka…

Följande artikel togs inte in i den lokala avisen, man kan undra varför………

På socialnämndens förra möte, var vi ombedda att yttra oss över regeringens remiss som rör uppehållstillstånd för studier på gymnasial nivå.
Detta är för att ensamkommande barn ska få stanna i Sverige och studera på gymnasiet. Dessa barn ska dessutom få stanna och studera på gymnasienivå upp till åldern av 25.

Detta gäller ”barn” och ungdomar, som de flesta är från Afghanistan.
Först och främst, dom saknade asylgiltiga skäl redan när dom tog sig hit.
Och, flertalet av dom har troligen ljugit om sin ålder, och då med andra ord befinner sig i vårt land på falska grunder. Majoriteten av dom kommer att skrivas upp till en ålder på 18 år, om dom inte kan bevisa att dom faktiskt är yngre.

När för någon månad sedan dom beslutade att alla ensamkommande barn från Afghanistan skulle utvisas, vad gör vår regering?
Dom bestämmer sig för att skriva om lagar, så att ”barnen” inte ska behöva utvisas.

Samtidigt så står vi här i Jönköpings kommun (och många andra kommuner) inför en otroligt stor och svår utmaning vad det gäller bostäder.
Det finns inte tillräckligt med bostäder för våra befintliga medborgare. Det finns inte bostäder för alla nyanlända. Det finns givetvis heller inga bostäder till den stora anhörig invandring som väntar runt hörnet. Just nu låter vi många av våra nyanlända bo i bås, små rum gjorda av playwoodskivor i en före detta bilhall. Dessa människor måste ut i boende (som tyvärr inte finns) så snart som möjligt.

Vi har ett skolväsende som i många år nu visat på dåliga resultat (i Pisa-undersökningar).
Vi har brist på lärare. Så hur tror någon att detta kommer hjälpas genom att ta in många nya elever, elever med annat språk, ofta ingen eller bristfälliga studier sedan innan, som just pga det kommer sänka tempot i undervisningen. Tror någon att detta kommer gynna någon?
Det kommer sänka nivån på utbildningen generellt, för alla. Då undervisningen måste anpassas till de svagaste eleverna.

Jag har bott i Sverige merparten av mitt liv, jag vet att skatter är höga, skyhöga jämfört med många länder, men vi har mer eller mindre frivilligt betalat detta. För vi har blivit lovade bra skolgång för våra barn, en bra sjukvård, och en bra och värdig ålderdom.
Nu släpper vi tydligen allt, det där är som bortblåst. Vi lever i dag i ett samhälle som totalt struntar i dem som byggt upp vår välfärd. Vi har fler fattigpensionärer än något annat land i Europa. Vi har en skola som inte håller måttet. Vi har en enorm bostadsbrist.

Ändå väljer sittande regering att prioritera unga män, från ett land som saknar giltiga asylskäl.
Väljer att prioritera dessa människor, före att stå upp för, och ta hand om sina seniorer.

Tycker ni då att det är riktigt att lägga alla dessa skattepengarna på någon som inte ens har rätten att bosätta sig i vårt land?
För tro mig, det kostar. Det kostar att få en utbildning. Att få boende och uppehälle i flera år.

Om vi nu ska skriva om lagar, så att ingen ska kunna utvisas, då undrar jag vad har vi lagar till för? Samtidigt känner jag rent spontant, varför låtsas stänga gränser? Varför ha ett Migrationsverk? Varför låtsas att vi försöker hålla oss till EU’s riktlinjer?

Lizette Bülow